FAQ och kontakt

Kundservice

Telefon

072-549 94 98

Adress

Okomevägen 5B, 311 61, Ullared

Kundservice

FAQ

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor som rör beställning, betalning, leverans och returer av våra produkter.

Hittar du inte svaret är du naturligtvis välkommen att kontakta oss. Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.

Vanliga frågor

Beställning

Empty
Hur vet jag att min beställning gått igenom?
Efter en lyckad order får du alltid en orderbekräftelse via e-post. Hittar du inte den i din inkorg eller bland skräpposten inom 3 timmar från att du la beställningen, vänligen kontakta oss.
Vilka kostnader tillkommer?
Ditt totalpris är alltid synligt i kassan innan du betalar. Det priser inkluderar eventuella kostander såsom frakt eller andra avgifter.
Finns det en åldersgräns för att handla?
Ja, du måste vara över 18 år för att handla hos InfiRay.
Hur vet jag när slutsålda produkter kommer in i lager igen?
I nuläget har vi ingen funktion för att visa när produkter beräknas komma åter i lager. Kontakta oss gärna för en prognos.
Kan jag handla som företagare?
Ja, välj att du är “företagskund” i Payson betalningsmodul.
Kan jag handla i en fysisk butik?
Nej, vi säljer endast via vår webbutik. Du hittar dock våra produkter hos våra återförsäljare och i deras butiker.
Hur använder jag en rabattkod?
Du fyller i rabattkoden i kassan. Rabatten dras sedan automatiskt av från totalpriset.

Betalning

Empty
Vilka betalningsalternativ kan jag välja mellan?
Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd.

Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004.

När debiteras mitt konto vid direktbetalning?
I normalfallet reserveras beloppet när ditt köp genomförs och debiteras när vi skickar dina varor. I vissa fall debiteras du direkt i samband med köpet. Kontakta oss om du vill ha mer detaljerad information.
Hur använder jag en rabattkod?
Du fyller i rabattkoden i kassan. Rabatten dras sedan automatiskt av från totalpriset.
Kan jag handla som företagare?
Ja, välj att du är “företagskund” när du checkar ut i Payson betalningsmodul.

Leverans

Empty
Vilka leveransalternativ kan jag välja mellan?
Vi samarbetar med PostNord och erbjuder gratis standardfrakt när du handlar från InfiRay. Beroende på paketets storlek och vikt skickas det som varubrev eller spårbart till ombud.

Din beställning skickas som varubrev till dörr eller ombud. Tyvärr kan vi inte styra hur ett varubrev levereras (brevlåda, utanför dörren  eller utlämningsställe).

Vilken leveranstid kan jag räkna med?
För varor i lager är den normala leveranstiden 3-5 vardagar. Vid reserverar oss för eventuella fördröjningar under leveransen.
Hur kan jag spåra min leverans?
För spårbara leveransalternativ skickas en spårningslänk i leveransbekräftelsen via e-post eller i vissa fall via sms.

Observera att det efter bekräftad leverans kan dröja upp till 48 timmar innan spårningslänken uppdateras.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket från ett ombud i tid?
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid kommer det att gå i retur till oss. I dessa fall kommer vi debitera en hanteringsavgift.

Om du önskar utnyttja din ångerrätt är vår rekommendation att ändå hämta ut ditt paket och sedan sända det i retur till oss med hjälp av den medföljande retursedeln.

Mitt paket är transportskadat - vad gör jag?
För att anmäla en transportskad behöver du fotografera skadan och sedan skicka bilder och en beskrivning till InfiRay på e-postadressen info@infiray.se. Ange din orderinformation i mailet.

Bilder som behövs:

  • Den skadade produkten.
  • Adresskortet på försändelsen. Hela adresskortet ska vara synligt och läsbart.
  • Försändelsen i sin helhet: yttre emballagets samtliga sidor, samt eventuella emballageskador.
  • Inre emballage
  • Bilder som visar hur produkten var förpackad. Är produkten emballerad i en låda skall denna öppnas och fotograferas ovanifrån med produkten och emballaget så som det låg förpackat vid ankomst.

OBS: Kassera inte försändelsen innan du har kontaktat oss. Utan rätt underlag kan vi inte ersätta dig för skadat gods. Andra anspråk än fel på produkt och frakt beaktas inte.

Retur

Empty
Vad gäller om jag vill ångra ett köp?
Du har som kund enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från och med att du mottagit din order. Meddela oss inom 14 dagar på info@infiray.se eller genom vårt kontaktformulär att du vill ångra ditt köp. Det måste framgå i meddelandet vilket köp som avses.

Du kan även använda blanketten hos Konsumentverket för ångerrätt som du fyller i och skickar till oss. Blanketten finns här. Observera att varor som inte ingår i ordinarie sortiment (beställningsvara) inte omfattas av ångerrätten.

Vad kostar det att returnera en vara?
Vi debiterar 99 kronor för returfrakten om du använder den bifogade retursedeln.
Hur returnerar jag en vara?
1. Fyll i returformuläret som kom med din beställning.

2. Lägg produkten som du vill returnera i paketet tillsammans med formuläret och sätt fast den bifogade retursedeln på paketet.

3. Lämna in paketet till det fraktbolag som står på retursedeln. Tänk på att det inte nödvändigtvis är samma transportör för returen som för leveransen, så se till att kontrollera din retursedel.

4. Om du har valt att betala med faktura, kontakta Payson för att pausa din betalning. Om du har valt en annan betalningsmetod sker din återbetalning automatiskt när din retur har blivit godkänd, vanligtvis inom fem arbetsdagar.

Produkter som ska returneras ska vara i nyskick och får inte heller brukats ovårdat för att köpet ska kunna ångras. För att retur ska accepteras skall förseglade förpackningar vara obrutna.

Hur byter jag en vara?
Det görs enkelt genom att lägga en ny beställning och din nya vara skickas inom 13-5 arbetsdagar. Returnera din beställda produkt med den bifogade retursedeln. När vi har fått in din retur kommer vi att kreditera ditt konto beroende på vald betalningsmetod.
Hur lång tid tar en retur?
Förutsatt att returen godkänns får du vanligtvis en återbetalning inom 14 dagar från att du har skickat tillbaka varan. Har du valt faktura ber vi dig att pausa den hos Payson för att undvika påminnelseavgift under tiden vi hanterar returen.
Vad gör jag om jag tappat bort min retursedel?
Kontakta oss så hjälper vi dig att få en ny retursedel.
Hittar du inte svar på din fråga?


Kontakta oss

Kundservice

Kontakt

Om du inte hittar svaret på din fråga ovan kan du enkelt kontakta oss genom formuläret.
Ibland kan det vara högt tryck, men vi försöker att alltid svara dig inom 48 timmar.

    Vad kan vi hjälpa dig med?
    preloader